Tüketici Hakem Heyeti Cayma İşlemleri

08.10.2019
 
Taathütlü Abonelik İptali
Hizmet alınamaması, yeni adreste alt yapı olmaması ve bu durumların süreklilik arz etmesi halinde; abonelik iptal talebinin gerekçesi ile birlikte yazılarak hizmet sağlayıcı (şikayet edilen) firmaya, yazılı veya kalıcı veri saklayıcı ile yöneltilmesi gerekmektedir. 
 

Mesafeli Satışlar ve İşyeri Dışında Kurulan Satış Sözleşmeleri (Kapıdan Satış)
Mesafeli Satış Sözleşmesi veya İşyeri Dışında Satış Sözleşmesi yoluyla gerçekleştirilen satışlarda, 6502 Sayılı kanun tüketiciye Ondört(14) gün içerisinde cayma hakkı tanımıştır. Ondört günlük süre ürünün tüketiciye teslimi tarihinden başlar ve satıştan cayılmateslim alınan ürünün denemenin dışında kullanılmamış olması gerekmektedir. 
 
 
Taksitli Satışlarda İptal
Taksitli satış sözleşmesi yoluyla gerçekleştirilen satışlarda, 6502 Sayılı kanun tüketiciye yedi (7) gün içerisinde cayma hakkı tanımıştır. Yedi günlük süre ürünün tüketiciye teslimi tarihinnden başlar ve teslim alınan ürünün denemenin dışında kullanılmamış olması gerekmektedir. 
 
 

Cayma Bildirimi veya İptal Talebinin  İlgili Firmaya Gönderilmesi İçin Gerekli Belgeler:
 
  • Islak İmzalı Cayma Bildirim Formu ya da Abonelik İptal Dilekçesi Fotokopisi (2 adet)
  • Islak İmzalı Cayma Bildirim Formu ya da Abonelik İptal Dilekçesi Aslı (Satıcı ya da sağlayıcının adresine iadeli-taahhütlü olarak ptt aracılığıyla veya iletildi raporu veren bir faks cihazından gönderilerek gönderi makbuzu ya da iletildi raporunun 2 adet fotokopisi çekilir.)
  • Ürün İlgili Belgelerin(fatura vb.) Fotokopisi  
 
 
Arifiye Mahallesi Müftülük Sokak No:3 Odunpazarı/ESKİŞEHİR
(222) 220 21 81